Sunday, February 27, 2011

Krisis makanan II + Pembunuhan beramai-ramai + Gemparrrrr

Hari ini genaplah 2 minggu arnab peliharaan menjadikan pelet kambing sebagai santapan utama. Harapanku untuk melihat arnabku mengembek gagal. Bukan apa, mesti mahal harga arnab yang boleh mengembek. Tambahan pula bukan senang nak dengar bunyi arnab.

Stok pelet arnab kembali ada di pasaran. Namun bagaikan dijangka harganya meningkat lagi sebanyak RM1. Begitulah resam dinegara 1Malaysia. Kenaikan harga akan dimulakan dengan ketiadaan stok pada mulanya. Tambahan pula sempena tahun arnab ini makin ramai yang memelihara arnab. Bagi yang mula berjinak jinak arnab, selamat datang ke dunia penternakan arnab aku ucapkan.

Hari ini juga suatu perkara yang mengejutkan berlaku dirumahku. Sadis dan menyayat hati. Bagaikan meruntun kalbu. Kembali kerumah aku dikejutkan dengan 4 ekor anak kucing mati bergelimpangan di tempat parkir. Badan mereka semua penyek. keempat-empat merupakan anak kepada Liya kucing bengal kesayangan. Semuanya berpunca dari kesilapanku. Ketika aku keluar, anak-anak kucing tersebut tidur dibawah kereta, betul-betul dibawah tayar. Jadi korang sendiri boleh bayangkan bagaimana yang berlaku.




No comments:

Post a Comment